Logboek (5)

Woensdag 10 mei (srieda)

Het is weer even geleden dat we de laatste dag van ons logboek schreven. Dat wil niet zeggen dat er ondertussen niets gebeurd is. Ik bedenk me nu ook dat de chronologische volgorde van deze berichtjes in feite niet helemaal klopt, omdat we al langer met dit logboek bezig waren, maar het pas later online hebben gezet. Anyway, jullie krijgen een idee van ons leven. Het moge duidelijk zijn dat we geen rasechte dagboekschrijvers zijn.

Vandaag was de grote dag: ik zou mijn nieuwe gips krijgen! Tenminste dat was het plan… Al met al heb ik geen ziekenhuis van binnen gezien. Het was 'genoeg' om een van de stafleden van de school drie keer heen en weer te laten lopen naar de kliniek om nog is een keer het hele verhaal uit de doeken te doen, de röntgenfoto’s laten zien en tot in detail te vertellen wie ik was en hoe ik er uit zag!? Tja, natuurlijk dat is genoeg reden om vervolgens te besluiten dat het gips in plaats van nog 4 weken nog maar twee om mijn inmiddels al 15 dagen lang niet gewassen :p been te laten zitten. Dat was goed nieuws. Het vele binnen zitten, omdat ik niet zo mobiel ben heeft ons allebei de afgelopen dagen niet zoveel goed gedaan. Dit positieve bericht geeft dus weer goed uitzicht. ’s Morgens en ’s avonds een calciumpilletje moet volgens de dokter bij zo’n gezonde 24 jarige Nederlandse kerel wonderen doen. Voor deze keer vertrouwen we maar op het Oekraïense zorgsysteem…

Rianne is op de woensdagochtenden te vinden in het ziekenhuis waar ze ook in de nieuwsbrief over schreef. Ze gaat hier naartoe met het ‘Mother’s Care’ team om juist ook in de ziekenhuizen de wezen op te zoeken die zo hard deze aandacht en zelfs zorg nodig hebben. In eerste instantie had ik soms de gedachte dat de medewerkers in het ziekenhuis daarvoor zijn, maar dat blijkt niet altijd waar te zijn.

Woensdagmiddag leidt Rianne de ‘English Club’. Dit is een activiteit voor middelbare school leerlingen hier op het eiland ‘Rusanivska’. Ze organiseren dan allerlei bezigheden voor deze kinderen om hun Engels te verbeteren en daarbij ook tegelijk weer allerlei levenswaarheden bij te brengen. Vaak spreken de teamleden ook in hun vrije tijd nog af om vriendschap te bouwen en door te praten over diepere dingen van het leven.

Vanavond is onze ‘vrije avond’. Vaak hebben we ook ’s avonds nog bezigheden als school, of Rianne met haar team, maar vanavond blijven we eens lekker thuis.

Geef een reactie

