~Is dit alles wat het leven ons te bieden heeft?~

Zondagavond waren we in jeugdkerk ‘@Mission’ in Friesland, waar ik was uitgenodigd om te spreken.

Het thema van die avond was: ‘Is dit alles wat het leven ons te bieden heeft?’ Ik vond het best lastig om me daarop voor te bereiden, want als we het werkelijk willen hebben over alles wat het leven ons te bieden heeft, wanneer kunnen we dan nog ophouden met praten?

Ik deelde vooral mijn eigen verhaal en vertelde over hoe ik zelf bezig ben geweest met diezelfde vraag. Vooral probeerde ik over te brengen dat er altijd meer te beleven valt in het leven, en dat er altijd meer te leren is over God. Er is meer nu en er is meer straks. Ik kreeg vooral veel reacties op de uitspraak: ‘wees dankbaar, maar niet tevreden’. We kunnen dankbaar zijn met wat we nu hebben en hoe we God nu kennen, maar we mogen verlangen naar meer.

Zoals een hinde smacht naar stromend water, zo smacht mijn ziel naar u, o God. – Psalm 42:1

Het moment waarop we tevreden worden is het moment dat we de honger het zwijgen opleggen.

Geef een reactie

