~Treinritten in India~

Nadat ik meer dan twee volle dagen heb doorgebracht in treinen van Lonavala tot Dehra Dun ben ik nu aangekomen op de JmeO basis in Dehra Dun. Het was onbeschrijflijk om op deze manier zo in m’n eentje door het (Noord-) Westen van India te kunnen reizen. Zoveel verschillende landschappen, allemaal Gods schepping. Zoveel verschillende mensen, verschillende gezichten, verschillende levens.

Ik heb tijdens deze reis zelfs nieuwe vrienden kunnen maken en mijn leven kunnen delen met enkelen. Eén van hen was een meisje uit een Tibetaanse familie die sinds de bezetting van Tibet in 1951 in India woont. We hebben veel gepraat over God en ze vertelde me hoe ze 4 jaar Buddhisme heeft gestudeerd en dat het haar verlangen is om God te kennen zoals Hij is. Net voordat onze wegen scheidden hebben we met elkaar kunnen bidden en na een moment van stilte vertelde ze dat dat haar diep geraakt had.

2 comments

  1. sander · februari 17, 2008

    halleluja!
    Tof om te lezen.
    Ben jij mijn wegvoorbereider?
    Ik hoop deze zomer ook daar naartoe te gaan.
    Hey, hoop je snel weer te spreken.
    Een hartelijke groet aan jou!
    En aan zij die thuis zijn.
    tot heel snel.
    sander

  2. Cors · maart 5, 2008

    Mooi man, echt gaaf, bijzonder! Keep going!

Geef een reactie

